Od verze 1.1 komponent LangMan můžou být jazykové soubory součástí spustitelného EXE souboru aplikace. Na následujících řádcích uvádím jeden z možných postupů, jak na to.
Přes menu Project / Resources... otevřte dialogové okno pro editaci zdrojů (resources), které mají být nezávisle na programu aplikace přilinkovány do výsledného EXE souboru.
Pomocí tlačítka přidat (Add...), vložte platný jazykový soubor a v poli Resource Identifier zadajte svůj název pro přidaný jazyk. Tento název volte pokud možno výstižně a s vědomím, že v případě editace interního jazyka uživatelem (pokud je to dovoleno nastavením LangResourcesAllowEdit na true), bude tento jazyk z EXE souboru exportován na disk pod stejným názvem a s koncovkou přidělenou dle vlastnosti LangFileExtension příslušného jazykového enginu. Resource Type ponechejte na RCData.
Po kliknutí na tlačítko OK a sestavení programu (Build) se popsaným způsobem vybrané jazykové soubory přilinkují do EXE souboru vaší aplikace. Při každém dalším sestavení programu se použije vždy aktuální obsah jazykových souborů, takže se nemusíte obávat žádných starostí o neustálé imporotvání jazykových souborů po každé změně – nic takového.
Na způsobu tvorby a úprav jazykových souborů se nic nemění. Kdykoli můžete použít vestavěný editor jazyků LangMan a můžete se spolehnout, že hned při následné kompilaci bude každá úprava do nového EXE souboru zakomponována.
Nyní je ale ještě zapotřebí zadat příslušnému jazykovému enginu (TLangManEngine) do vlastnosti LangResources, které interní jazyky z resources má načítat. Po rozkliknutí LangResources v object inspectoru se zobrazí String List Editor. Na jednotlivé řádky nyní vypište názvy interních jazykových souborů (Resource Identifier), které jste ke každému jazykovému souboru přiřadily v dialogovém okně Resources.
|